dag 10 - Reisverslag uit Ban Mae Hat, Thailand van Cindyenmitchel - WaarBenJij.nu dag 10 - Reisverslag uit Ban Mae Hat, Thailand van Cindyenmitchel - WaarBenJij.nu

dag 10

Door: Cindyenmitchel

08 Maart 2012 | Thailand, Ban Mae Hat

Vanochtend vroeg om 06:00 uur, werden we opgehaald voor de reis naar koh Tao. We werden eerst met een klein busje naar Krabi town gebracht. Vanaf daar gingen we met een grote touringbus naar de pier in Suratthani. In de bus lagen we alle vier voor pampus.. Heerlijk nog ff tukken :-) Tijdens de rit is het vrij normaal dat de chauffeur z'n bus gewoon ff aan de kant gooit en dat hij dan ff snel wat te eten of te drinken haalt.. En dan zitten wij allemaal te wachten haha apart hè..

Eenmaal aan boord van de snelle Ferry boot zaten we in een grote hut vol met stoeltjes. Het was echt bloedheet! Het was ook een behoorlijk eind varen ongeveer 4 uur lang. We vaarden eerst langs koh Samui daarna langs koh pangnang en daarna gingen we door naar koh Tao waar we rond 14:00 uur aan kwamen. Het is een eind weg maar het is het zeker waard! Het is een prachtig eilandje.

We kwamen aan bij een gammele pier daar liepen we dan met onze koffers haha ik was blij dat we er niet doorheen gezakt waren! De meeste mensen hadden een backpack tas. Die Thaien kijken ookiedere keer maar weer verschrikt als ze onze koffers zien haha nu op zoek naar het resort wat we al geboekt hadden. Volgens een Thai moesten we naar rechts en een stukkie doorlopen. We liepen op een onverhard pad wat erg soepel verliep met de koffers ;-) na 5 min lopen vonden we idd het resort! Bij het inchecken kregen we een lekker koud drankje. Hierna werden we naar onze hutjes geleid, ook dit was een goed hiking moment. Aangekomen in het hele kleine hutje werden we helemaal Tines. We werden bevangen door de warmte en waren helemaal op! Tijd voor een frisse duik! Op het strandje belandde we in lekkere strandstoeltjes. Hier hebben we lekker gehangen tot de zon onder ging. Hierna kwam er een muggenaanval we hebben moeten rennen voor ons leven. We zijn direct onder de douche gesprongen waarna we gingen eten.

In een Thais restaurantje nam René een grote vis met scherpe tanden. Hij vond hem erg lekker. Hij viel alleen verkeerd waardoor hij naar het huisje rennen moest anders kreeg hij misschien wel een hele vieze broek "René zijn eigen woorden". René had de mazzel dat het zeker 5 minuten lopen was..het zweet brak hem uit!

Nu zitten we lekker te chillen aan het strand met een fles rum en chips wat een leven!

• 09 Maart 2012 - 09:25

Anneke Gerrits:

Hoi luitjes,
    Het is ontzettend leuk om jullie reisverslagen te lezen, het lijkt zo een beetje of wij meereizen met jullie en we leren wat over Thailand de foto's zijn ook erg mooi jullie maken weer gave dingen mee leuk om te zien hoe jullie dit allemaal regelen met elkaar, tante An zou dit niet aandurven, in zo'n ver land vandaar dat ik het zo leuk vindt dat jullie dit doen geniet verder van jullie reis.
    Groetjes Anneke en Hans

• 09 Maart 2012 - 11:37

Cindy :

Hey An! Wij vinden het ook heel leuk om jullie reactie's te lezen! Leuk dat je meegeniet haha maar dat zou jij ook gewoon durven hoor! Dat weet ik zeker, het reizen is zo makkelijk hier! We hebben het idd heel erg naar ons zin en we gaan nog lekker genieten! Thnxx groetjesss!

• 09 Maart 2012 - 13:24

Aniet:

Leuk hoor allemaal die verhalen!Ben wel een beetje jaloers op jullie!Ik krijg helemaal reiskriebbels en zit al een uur op reissites te tuuren.......HahaAHhaa
    Heel veel plezier nog en ik reis een beetje mee met jullie! <3

• 09 Maart 2012 - 16:09

Ronald En Ingrid:

Hoi thaise
    Haha jullie genieten behoorlijk, foto s zien er allmachtig prachtig uit. En de verhalen zijn zo geschreven of dat we mee reizen errug leuk. Heel veel plezier nog groetjes van ons allemaal xxx de botjes