dag 9 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Cindyenmitchel - WaarBenJij.nu dag 9 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Cindyenmitchel - WaarBenJij.nu

dag 9

Door: Cindyenmitchel

08 Maart 2012 | Thailand, Bangkok

Vandaag hadden we de eilandentour gedaan. We werden om 08:00 uur opgehaald en naar een haven gebracht. Vanaf hier gingen we de speedboat op. We waren niet de enige, de PhiPhi eilanden zijn erg bekend waardoor er nog zeker 200 anderen mensen waren.. voor degene die t interesseren --> Krabi en PhiPhi zijn in 2001 getroffen door een tsunami de mensen hebben daar moeten rennen voor hun leven er waren op PhiPhi 2000 mensen overleden. De masseur van René gisteren was op dat moment op PhiPhi en vertelde hoe vreselijk het was.

We konden de boot op, het was een gaaf ding met 2 keer 225 pk erachter! Daar gingen we, we gingen al snel vol uit! Hij ging echt hard, dat was wel gaaf! Na ongeveer 45 min kwamen we op het eerste eiland "bamboo eiland" Dit was een mooi eiland met mooi wit zand en helder blauw water. Hier mochten we ff een uurtje chillen. Hierna gingen we door naar een snorkelplek bij PhiPhi. Snorkel op en zwemmen maar! Onderwater waren er veel vissen, ook wat vissen die we nog nooit gezien hadden! Er was best veel koraal aanwezig maar dit had niet veel kleur meer.. Op naar het volgende eiland. Het Maya eiland, hier was de film "The beach" met Leonardo Dicaprio opgenomen. Het was echt een super mooi eilandje maar er waren zoveel toeristen dat er eigenlijk geen mooie schone foto te maken was. Het strandje lag helemaal vol met bootjes echt bizar zo veel mensen op zo'n klein strand. Net een mierennest van mensen.. Buiten dat had ik nog nooit zo'n mooi wit lekker strandzand gezien, ook het water had een super mooie kleur en was kraakhelder!

We hadden al aardig honger gekregen en gingen nu op naar het eten. We vaarden naar PhiPhi Don en kregen daar een buffetje. Hierna hadden we nog een uurtje om het eiland te bekijken. Ook dit eiland is super mooi maar er zijn eigenlijk teveel mensen.. Bij de pier was het een gekkenhuis mensen kwamen aan voor een hotel ed. Op het eiland rijden geen auto's en we zagen eigenlijk ook geen brommers. We zagen veel Thaien op fietsen en Thaien die met trekkarren liepen met allerlei spullen erin. Gekkenhuis haha

Hierna gingen we naar nog een andere snorkel locatie. Ook hier zwom veel vis. Nadat de gids een zooitje brood in het water gooide zagen we geen hand meer voor ogen haha gadver al die vissen zwommen tegen je aan! Ze werden helemaal wild en zwommen zelfs zo tok tok tegen je bril aan. Dat werd dus gillen en hard wegzwemmen! Haha het staat op film. Toen het wat rustiger werd hebben we mooie vissen gezien. Er zwommen ook een paar hele grote scholen met hele kleine visjes, dat was echt gaaf! Je kon er zo doorheen en dan schoten ze allemaal weg. Mitch en René hadden ook nog een hele grote soort opblaasvis gezien, heel mooi! Op de boot kregen we vers fruit en Thaise cake, erg lekker. Hierna werden we teruggebracht naar de pier en was het alweer 16:00 uur..

• 08 Maart 2012 - 16:18

Sanne En Karin:

Geweldig verslag, wat zullen jullie genieten zeg!!!!!Mierennest van mensen is lang niet zo erg als een mieren nest vol met (rode mieren) toch kaar!!!!!! Nog veel plezier!!!!!

• 08 Maart 2012 - 22:07

Oma En Opa Bot:

tsonge,wat een belevenis wat jullie meemaken,oma en ik zijn al aan het sparen om volgend jaar ook mee te gaan,gijntje,de foto,s zijn ook mooi.geniet nog maar lekker en nog fijne dagen.
    oma en opa bot

• 09 Maart 2012 - 21:36

Ted En Monique:

Ziet er schitterend uit,wel jammer dat er zoveel mensen waren dan. Jullie hebben in die 2wkn wel weer een hoop gezien. We zijn benieuwd naar de film en foto,s Nu nog lekker een week geniet er maar van.
    xxxPa en Ma en een dikke kus van Loewie.