dag 12 - Reisverslag uit Ban Mae Hat, Thailand van Cindyenmitchel - WaarBenJij.nu dag 12 - Reisverslag uit Ban Mae Hat, Thailand van Cindyenmitchel - WaarBenJij.nu

dag 12

Door: Cindyenmitchel

11 Maart 2012 | Thailand, Ban Mae Hat

Vandaag vroeg op we gaan op snorkeltour rond het eiland. Om half 9 werden we opgehaald door een pickup 4x4 we konden in de achterbak. Ze rijden hier allemaal met die dingen omdat de wegen op het eiland slecht en vaak heel stijl zijn. Het schijnt een hele opgave te zijn om naar de andere kant van het eiland te rijden. Daarom gaan wij ook met de boot!

De boot was een omgebouwde vissersboot, best een leuk groot blauw ding! De eerste stop was "shark bay" Dit was een vrij diep stuk waar haaien zouden zwemmen. Haaien welke niets zouden doen zeiden ze haha ze zouden ongeveer 2 meter lang zijn. Ook zou er een walvishaai zwemmen deze is ongeveer 8 tot 12 meter lang en eet alleen maar plankton. Deze zou een stuk verder uit de kust zwemmen.. Helaas, want die hadden we wel graag willen zien! Na een half uurtje snorkelen hadden we nog geen haai gezien. Wel heel veel andere mooie vissen!

Bij de volgende stop op "Ao Leuk" was er een heel mooi wit strand en super mooi water! Ook onderwater was het mooi. Er waren een paar mensen zeeziek geworden.. Ik zelf had gelukkig al een pilletje op! Bij de boot zwommen heel veel vissen, toen we omhoog kwamen zagen we dat de zeezieken de vissen flink aan het voeren waren! Haha Gadverdamme! Nouja op naar de volgende 2 stops ook dit waren mooie stranden met mooi helder water en een mooie onderwaterwereld. Het koraal was alleen niet zo mooi kleurrijk als op de plaatjes, er waren wel erg veel mooie vissen! Na de laatste stop hadden we een probleempje met de boot.. Volgens René was de koeling uitgevallen, de V snaar werd er weer opgezet en hij deed het gelukkig weer! Het was ook al wel een oud ding hoor.

Op naar de volgende stop dit was "Nangyuan Island" dit waren twee eilandjes die door twee kromme strandjes met elkaar verbonden waren. Dit was echt heel erg mooi! We mochten twee uur op het eiland blijven. We zijn eerst naar het view point gelopen maar dat viel vies tegen. Het was super warm en we moesten een hele stijle lange trap op. We waren kapot maar het was het zeker waard, het was zo'n mooi uitzicht! Je kunt het bij de foto's zien. Hierna waren we lekker op het witte zandstrandje gaan liggen. Bij het rechter strandje zou een Japanse onderwatertuin liggen. Dit moesten we natuurlijk ook ff bekijken ;-) het was inderdaad heel mooi, hard koraal maar ook zacht bewegend koraal. Ook hier was niet enorm veel kleur maar het was wel heel mooi! Omdat we vandaag wel heel veel gesnorkeld hadden waren we ook aardig op onze rug benen en billen verbrand auu.. snel de schaduw in! We werden weer teruggebracht naar de pier hierna hebben we nog ff op ons eigen strandje in de schaduw gelegen.

Na een lekkere douche en een dikke laag aftersun zijn we lekker Italiaans gaan eten ook dat was erg lekker!

Hierna waren we nog ff met een drankje op het strandje gaan liggen. Het was heel helder en er waren veel sterren. Na de lange zware dag waren we allemaal ff weggevallen haha hierna zijn we maar snel ons bed ingedoken

• 11 Maart 2012 - 12:43

Ted En Mo:

Ooo wat ziet dat er allemaal schitterend uit!!!
    Het lijkt wel een sprookjeseiland.
    En het eten lijkt me ook niet verkeerd.
    Dat wordt wel weer wennen thuis.
    genieten jullie er maar lekker van.

xx pa en ma

• 12 Maart 2012 - 09:09

Karin,..... En Sanne:

Wow, wat een mooie foto's, het genoieten straalt er vanaf, 2 vraagjes; hoe is het met rene z'n neus. En hoe is het met Kaar d'r niet roken? Denk veel aan jullie... Geniet met een grote G!!!! XXX Karin