dag 6 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Cindyenmitchel - WaarBenJij.nu dag 6 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Cindyenmitchel - WaarBenJij.nu

dag 6

Door: Cindyenmitchel

05 Maart 2012 | Thailand, Bangkok

Het was moeilijk in slaap komen met die hitte. De volgende ochtend hadden we last van onze spieren door het slechte matras. Na een ontbijtje werden we om 9 uur weggebracht rich de jungle. We stopten nog ff bij de aapjes en kwamen onze vriend van gisteren weer tegen, erg leuk. De grootste aap van de makaka's sprong ineens onze auto in en pikte een zak chips! Hij ging er snel vandoor en maakte hem een stukje verder meteen open en ging lekker eten. Daar ging onze avondsnack..

Na ongeveer een uur rijden ofzoiets stopten we bij een lokale markt. Hier ging de chauffeur even wat eten kopen wat mee moest naar de jungle. Wij mochten ook ff 15 min rondlopen. Het was meerendeels eten en stinkende vis waar ik af en toe een beetje ontoepasselijk van word haha bah! Aangekomen bij het haventje lagen er heel veel longtail boten. Onze gids haalde ons op en we konden instappen nou daar gingen we dan!

De omgeving is zo mooi! Het water is tuquoise groen en om je heen zie je alleen maar grote rotsformaties met daarop heel veel groen en mega hoge bomen!

Na ongeveer een uur kwamen we aan bij de hutjes heeerlijk wat een rust. Kaar en René vonden de hutjes ook helemaal gaaf! Na een bakkie kregen we meteen lekker eten. Daarna konden we omkleden om 3 uur te gaan hiken. Lange mouwen, lange broek met sokken erover heen tegen de bloedzuigers en muggen. Pfhoee warm! Na een kwartiertje varen kwamen we bij een hele hoge berg hier beneden ging het beginnen, we zouden helemaal naar boven gaan. We liepen het pad op en volgden de gids. Het pad liep kris kras met verschillende hoogtes en opstakels omhoog. Het was behoorlijk dicht bebost dus we liepen gelukkig wel in de schaduw. We waren drijfnat haha dat was nog is calorien verbranden! Gelukkig hadden we twee echte boodcampers bij ons ;-) eenmaal boven hadden we een prachtig uitzicht! Echt heel gaaf! Maar nu moesten we dezelfde weg ook weer terug! We voelden ons net een vaatdoek, ook zo lekker vochtig vol met bacteriën! Daar gingen we weer! Naar beneden was soms nog moeilijker als omhoog maar we hadden het weer gered! We gingen weer terug naar onze basic hutjes :-)

Bij de hutjes zijn we lekker gaan zwemmen. Er hing aan de kant een heel lang touw waarmee je het water in kon slingeren. We hebben ond dus ff lekker als tarzan en Jane gedragen. Alleen kaar zag t niet zo zitten nadat ze door wat rode mieren geprikt was. Mitch had het gefilmd en René wil dat filmpje graag op YouTube publiceren haha.. We lagen helemaal dubbel! 's avonds hadden we weer heerlijk gegeten en gingen we na een biertje lekker op tijd naar bed. Maar nu kwam het wc drama.. De wc's waren namelijk een aardig stuk lopen en lagen in het donker want zodra wij naar bed gaan gaat de generator uit en is er nergens meer licht! Nouja ik wil niet in detail treden maar onze uitvinder René had er wel wat op gevonden ;-) we hadden best een lekker matras en we hoorden een hoop dierengeluiden lkkr ontspannend slapen dus!

• 05 Maart 2012 - 20:14

Kees En Corrie:

Luitjes we vinden het een mooi verslag , kaar ben je nog spinnen tegen gekomen we zagen wel een grote kikker zo iets wil je niet in je tuin hebben.

groetjes van mama en papa

• 06 Maart 2012 - 09:10

Ted En Monique:

Wat spannend allemaal,en dan die Aap die zo in je auto springt dat maak je toch ook nooit meer mee.Het lijkt me ook wel wat zo lekker rustig in de jungle.Geniet er maar lekker van.
    xxxTed en Monique

• 06 Maart 2012 - 20:35

Karin En Sanne:

Wat een mooi verhaal, Karin zal een lekkere snack zijn geweest voor de mieren, 't is ook een lekker ding.
    Jammer dat het skypen niet goed ging.
    volgende x beter. Leuk om jullie zo te kunnen volgen!!!! we houden jullie in de gaten!!!!!XXX van ons!!!