Khao Sok excursie - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Cindyenmitchel - WaarBenJij.nu Khao Sok excursie - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Cindyenmitchel - WaarBenJij.nu

Khao Sok excursie

31 Oktober 2017 | Thailand, Krabi

Khao Sok rafthouses

Gister begon de tour naar de raft houses op het grote meer. Na iets van 45 min rijden hadden we een tussenstop bij een markt en supermarkt waar je nog even wat zou kunnen kopen. In het hotel hadden ze gezegd dat je voor de hike schoenen of sandalen aan moest en dat ze zoiezo nat zouden worden.. shit we hadden niet echt zin in zeiknatte schoenen dus hier op de markt konden we nog ff snel kijken of ze wat hadden. Ik vond al snel een paar hippe waterschoentjes voor 6 eurie en in Mitch zijn maat hadden ze alleen sandalen haha nouja 1 maatje kleiner was eigenlijk het enige wat ze hadden. Mitch paste ze net aan en ging ervoor haha zo konden we onze eigen schoenen mooi sparen. Mitch zei nog nou ik had nooit verwacht dat ik ooit nog is op sandalen zou lopen haha nou zo lelijk waren ze niet eens maar hij vond het niks dus dat was lache!
Hierna reden we door naar de pier waar we op de boot zouden stappen. Een aantal jaar geleden hebben we een zelfde tour gedaan maar dan naar andere huisjes van een andere company. Er was eigenlijk direct al verschil te zien in vergelijking tot een aantal jaar geleden. Het was druk met een hoop andere busjes en boten. Toen der tijd waren er maar een handje vol mensen.. het is duidelijk populair geworden. Helaas veranderen die dingen maar het was zeker niet minder mooi! Het zou een uurtje varen zijn en ik heb weer een uur lang mijn ogen uitgekeken. Het is hier zoo mooi! We hadden gelukkig mooi weer want dat was niet helemaal zo voorspeld. Aangekomen bij de rafthouses kregen we allemaal een hutje aangewezen. Ze hadden er best veel! Het stelde echt helemaal niets voor maar dat hadden we ook niet verwacht. 1 meevaller was wel dat in deze hutjes een eigen wc zat! Die zat er bij die andere niet in wat het toch wat ongemakkelijk kan maken he Kaar haha. Van 6 tot 6 was er electriciteit en in de kamer hing ook nog een ventilatortje. Nou top, een matras met een schoon laken, een wc en een fan, hier moet je blij mee zijn haha Na de lunch zouden we een hike hebben. Nu konden we mooi onze nieuwe patta’s aan :-p
De vorige groep die net geweest was vertelde dat er wel bloedzuigers waren.. ahh lekkerr haha he bah! Moeten we nu een lange broek aan dan? Niemand deed dat dus we dachten we gaan het wel zien! Op je blote benen kun je iig wel meteen zien of er wat op zit. Die beesten kunnen verder geen kwaad behalve dat ze wat bloed van je pikken.

Na 20 min varen werden we in de jungle afgezet. Hier ging het beginnen en na 50 meter lopen stonden we al in de lichtbruine blurie smury haha je had Mitch moeten zien lopen op z’n sandalen hahaha ik kwam niet meer bij haha de modder zat tussen z’n tenen en hij gleed alle kanten op in die dingen haha. Soort bambie op het ijs. Het leek wel een modderpad waar al 10 olifanten doorheen hadden gelopen. Als je erin zakte was je zowat je schoen kwijt haha naja dit werd natuurlijk hilarisch. We probeerden de smurie een beetje te ontwijken maar af en toe gleed je er tot je enkels in haha Anderhalve km zou het zijn haha pff en daarbij een temperatuur va 32 graden dat was lekker zweten! Mitch vroeg zich inmiddels weer af waarom we hier aan begonnen waren haha maarja joh zo maak je weer wat mee toch :-p Ik vind dat altijd wel lache! Er waren ook nog wat andere Nederlanders bij dus dat was wel gezellig! Onderweg staken we nog wat beekjes over waar je schoenen weer ff kon spoelen. Lekker soppuh! Uiteindelijk kwamen we bij een grot aan waar we in zouden gaan. We kregen allemaal een hoofdlampje en we zouden er ong. 20 minuten in gaan. Hop met 18 man die grot in en het begon al met een waterstroom tot aan je kuiten en dit werd steeds wat dieper. Na een beetje klimmen en kleuteren in die grot kwamen we bij een soort waterval in de grot zelf. Het was allemaal smal maar wel heel hoog dat was toch wel gaaf! Hierna gingen we dezelfde tocht weer terug richting de boot. Onderweg in de boot begon de schemering waardoor er echt een super mooie lucht ontstond. Aangekomen bij de hutjes konden we nog ff zwemmen en de zonsondergang bewonderen. Heel mooi! Je zit gewoon midden in de jungle dat blijft zo gaaf!

Je ziet het dus al voor je, ik heb terwijl het donker werd turend naar het uitzicht gekeken. Genieten! Hier ga ik in Nederland zeker weer aan terugdenken!

Afdrogen, omkleden en eten. We zaten met z’n allen aan een grote tafel. We kregen Thais eten opgeschept en op tafel lagen gefrituurde vissen. Ik ben geen onwijze visliefhebber maar dit was wel lekker! Net kibbeling haha Al snel kwamen de blikjes Chang (biertjes) op tafel en werd het een gezellige avond!

• 31 Oktober 2017 - 22:13

Anneke Gerrits:

Jullie maken weer heel wat mee, ik heb net de berichten gelezen het is helemaal genieten van die mooie natuur mooie foto's hoor, wij hebben weer genoten van de herfstkleuren in de Ardennen dit weekend, iets dichterbij dan jullie maar ook mooi hahahaha , het weer is hier ook heel anders dan bij jullie lekkere druilregentjes en af en toe een lekker windje. Veel plezier nog, groetjes van Hans en Anneke