Hanoi - Bangkok - Trang - koh Ngai - Reisverslag uit Trang, Thailand van Cindyenmitchel - WaarBenJij.nu Hanoi - Bangkok - Trang - koh Ngai - Reisverslag uit Trang, Thailand van Cindyenmitchel - WaarBenJij.nu

Hanoi - Bangkok - Trang - koh Ngai

17 Oktober 2017 | Thailand, Trang

Vandaag een reisdag. Om 05:30 uur werden we opgepikt om naar Bangkok te vliegen. Helaas hadden we een klein beetje vertraging waardoor we flink door moesten lopen voor de aansluitende vlucht maar hier bleek dat ook de volgende vlucht een half uurtje vertraging had. Aangekomen in Trang moesten we op zoek naar vervoer richting de eilanden. Het is een heel klein vliegveld maar we zagen al snel een toeristen standje met allemaal posters van eilanden. Ja we konden direct met de auto naar de pier gebracht worden om daar vervolgens op de boot te stappen. Het was al een uur of 3/4 dus of we het nog gingen redden betwijfelde ik. Aangekomen bij de pier bij een tour shopje spraken we de touroperator en die zei dat de golven te hoog waren dus dat ze niet met de longtailboat konden gaan. Longtail?? Er ging toch een ferry? Nee die verbinding start 1 nov pas? O jezus nou vandaag word het hem dan zeker niet dus op zoek naar een kamer! Ff op de wifi (die echt overal te krijgen is, echt top). Al snel hadden we er 1 op booking.com gevonden 5 min verderop. Het slechte weer wat we in Vietnam hadden was hier dus ook langs getrokken.. inmiddels scheen vandaag gewoon de zon weer :-)

We hadden soort bungalow parkje gevonden maar de receptioniste kon geen Engels haha ze ontvingen hier kennelijk niet zoveel europese gasten. Ze waren super vriendelijk en met wat foto’s en handen en voeten taal kwamen we er wel uit. De man die ons hierheen bracht zei dat het beter was om de volgende ochtend vroeg te varen en dat we van te voren even zouden bellen om te informeren.

Aii ik had niet zo’n zin in een helse boot rit dus we hadden afgesproken dat als het echt te erg zou zijn dat we niet zouden gaan. De volgende ochtend was het heerlijk zonnig en de zee zag er heel rustig uit. Nou we gaan ervoor! Hop in een grote longtailboot! Er waren amper golven om zenuwachtig van te worden dus het was prima te doen! Gelukkig! Je hebt hier heel veel eilandjes en van die grote rotspartijen die uitsteken echt super mooi!

Na 45 min varen kwam het eilandje koh Ngai in zicht :-) super mooi met een lang wit strand, mooi lichtblauw water en een groene jungle in de top! Heeeerlijk dit is paradijs!

We hebben echt zo’n hutje aan het strand
(Met airco) :-) twee ligbedjes voor de deur en hij staat op een betonnen verhoging haha top! Ohw de eigenaar had nog 1 dingetje, de stroom was al twee dagen uitgevallen dit door het slechte weer. Ooo gaan we weer haha Nou valt dat op die eilanden al snel uit naja we hebben een extra lamp dus dat gaat wel goedkomen! Wordt het toch nog een beetje Robinson achtig haha

Er vliegen hier gewoon van die hornbills dat zijn van die soort toekan vd valk vogels! Echt gaaf! Ook het snorkelen voor de deur is super mooi :-)
Na de mooie zonsondergang werd het flink donker! In het restaurant stonden allemaal kaarjes, ik vond het wel romantisch! Rond 20:00 uur schoot het licht ineens weer aan! Tadaa alles doet het weer! We hebben besloten om hier lekker 3 nachtjes te blijven :-) ff ontspannen!

• 17 Oktober 2017 - 11:27

Ted En Mo:

Wat ziet het er daar prachtig uit. Heerlijk !!!
    Dat is lekker relaxen