Hanoi - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Cindyenmitchel - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Cindyenmitchel - WaarBenJij.nu

Hanoi

15 Oktober 2017 | Vietnam, Ninh Bình

Hanoi

Toen we wakker werden was het gelukkig nog steeds droog en werden we in een super delux busje naar Hanoi gereden. In het busje hing een tv en stond een een of ander Vietnamees programma op waarin allerlei koppels gingen zingen. Wat een herrie was dat haha We hadden een leuk hotelletje met een mooie kamer welke midden in het oude centrum gelegen was.

Alle huisjes en winkeltjes zijn zo klein! Op de straten rijden honderden al dan niet duizenden scooters. Een gekkenhuis! Er leven hier zo’n 8 miljoen mensen en de meeste mensen hebben wel een scooter zeggen ze. Het oversteken van de straat is daarom al een avontuur op zich haha eerst stonden we maar te wachten en te wachten tot we een keer een local achterna liepen. Je moet gewoon lopen en eigenlijk niet stoppen dan rijd alles gewoon om je heen haha heel bizar. Echt gaaf haha als je een keer zo’n grote kruising bent overgelopen denk je ik wil gewoon nog een keer! Haha om een grote kruising stonden een aantal hoge gebouwen waar je bovenin wat kon drinken dus dat wilden we zeker even doen! Zo leuk om al dat verkeer te zien gaan! Ik vind dat echt facinerend ik kan er naar blijven kijken :-) ook wat ze er allemaal mee vervoeren en bizar hoe ze hun balans kunnen houden.

Er zijn hier heel veel Franse invloeden. In het eten hebben ze het stokbrood overgenomen. Je kan hier een heerlijk stokbroodje met vlees en groenten eten ;-) Ook de koffiegewoonte hebben ze van de Fransen maar dat is meer een luxe ding. Ze drinken misschien 1 bakkie per week en dan samen met vrienden. Ze doen dan 1 tot 2 uur over een bakkie hoorden we haha okeee De koffie smaakt hier heel raar ik vind het net sterkte chocolademelk?
Verder heb ik echt nog nooit zoveel bedrijvigheid op een paar vierkante meter gezien! Ze gebruiken hier alleen maar van die hele kleine kinderstoeltjes of krukjes. Dan zie je ineens 6 mensen langs de weg tussen de geparkeerde scooters op van die krukjes zitten die noodles naar binnen aan t slurpen zijn. Daarnaast zit iemand op de grond alles te kokkerellen, een meter erachter zit een winkeltje en twee meter ervoor rijden auto’s en heeel veel scooters.

‘S avonds zijn we naar de nightmarket geweest. We hebben nog nooit zo’n lange markt gezien! Leuk om ff te zien maar er stonden overal 10 van dezelfde kraampjes haha wel gezellig! We hebben nog wel een zonnebril gescoord :-p We hebben ook weer wat nieuws qua eten geprobeerd namelijk bbq-en aan tafel! Een schaaltje op vuur met aluminiumfolie en daar moet je allemaal vlees op gooien. Dit ging ff een beeeetje buiten mijn comfortzone met al dat rauwe vlees haha vlees ja en wat voor vlees is het?! Ik heb ze hier zelf hond zien eten whaaaa. Maar goed Mitch zag het wel zitten en die dwong me om mee te doen whaha en ik moet zeggen het was eigenlijk wel heel lekker :-p het was goed gemarineerd vlees ;-)