Nachtrein naar Ninh Binh - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Cindyenmitchel - WaarBenJij.nu Nachtrein naar Ninh Binh - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Cindyenmitchel - WaarBenJij.nu

Nachtrein naar Ninh Binh

13 Oktober 2017 | Vietnam, Ninh Bình

Wat een avontuur hadden wij zeg omg! Dit verhaal is ff wat langer omdat er zoveel gebeurde haha Laat ik bij het begin beginnen. Om 18:40 ging onze nachttrein van Hoi An naar Bim Som. We hadden een coupe met twee stapelbedden voor ons zelf. Dit beviel ons wel dus dat wilden we ook graag zo houden! Toen we lekker geinstalleerd waren en filmpje lagen te kijken stopte de trein op een volgend station en kwamen er nog meer mensen de trein in haha oo dat waren we ff vergeten dus iedere keer als we iemand aan hoorde komen lopen zeiden we ja hoor daar komt ie! We vreesden voor een vieze roggelende Vietnamees op blote stink voeten haha maaar we hadden geluk! Iets minder geluk met de WC ohhh die stonk!! Het is best een kunst om niets aan te willen raken, te plassen en je neus dicht te houden haha gadver ik hoopte echt niet meer te hoeven. Mitch had zo’n bekertje noodles gekocht en kreeg daarbij meteen een waterkoker te leen die we naast ons bed in het stopcontact konden doen haha naja knusse bedoeling dus. De coupe was wel netjes en kon ook nog op slot ;-) we hebben heel de nacht geslapen dus dat viel niet tegen! Tot we wakker werden en zagen dat het met bakken uit de hemel kwam. We maakten ons klaar om uit te stappen, regenjas aan en go! Nou het regende zo hard! Het leek wel of we onder een stortdouche stonden! Binnen twee meter waren mn schoenen en mijn broek al doorweekt.. al snel kwamen er een paar mannetjes aan rennen met paraplu’s. Ze wilden ons allemaal helpen en er sprak er maar 1 engels haha super lieve mensen echt! Die man die Engels kon bracht ons naar ons hotel maar het bleef maar regenen..

Aangekomen op 500m vanaf ons hotelletje was heel de weg overstroomd.. De taxichauffeur wilde het er niet op wagen en dat leek ons ook maar beter voordat zijn auto straks verzopen was.
Vanaf hier moesten we dus gaan lopen en het werd gelukkig net droog! Naja schoenen uit, teenslippers aan, broek omhoog en go!
Na 5 min begon het weer te druppen en al gauw was het keiharde regen! Snel onze poncho’s aan en de tassen eronder pff we liepen als twee pakezels door het water heen. De eenden zwommen over de weg en we hoopten dat we niet zouden wegglijden of vallen want dan zou echt alles nat zou worden! Op een gegeven moment zagen we een bord van het hotel met daarop 200m call for pick up. Het restaurantje ernaast belde voor ons en al snel kwam er een man en een vrouw met een klein oud verroest bootje aan haha omg! Ze lachte en zei: “kom”. Nou de tassen achterop de boot wij er 1 voor een in en we konden gaan. Keep Balance! Het was niet ver en al snel zagen we het restaurant! Hier werden we weer enthausiast onthaald door twee Viatnamese meiden. Ooh wat een regen en ze zaten ook nog is volgeboekt lachte ze. Nouu wat een meiden haha we hebben die twee dagen steeds helemaal dubbel gelegen. Die ene zei al snel tegen Mitch you are Mafkees haha Wij dachten eerst wat zegt ze nou? Oo Mafkees! Haha Het is een resortje met 8 bamboo bungalows denk ik. Echt super gaaf met een heel mooi uitzicht. Alles was primitief maar wel aanwezig. Buiten bij de kamer hingen twee hangmatten dus ze zegt tegen Mitch ga ff liggen dus Mitch zegt nee jij eerst. Zegt ze nee jij! Dan zet ik een foto op facebook Mafkees from Holland arrived haha zo zaten ze iedere keer zottigeit te maken haha na ons arriveerde nog twee stellen met het bootje. Rond een uur of 4 viel de stroom ook nog is uit.. aiii maar het was hartsikkke gezellig en zo mooi! Ze zei jullie kunnen weg want we kunnen nu niets hier wat willen jullie? We waren met twaalf man maar iedereen wilde blijven. Ik vond het eigenlijk ook veel te leuk om weg te gaan. Door de omstandigheden waren we met z’n allen bij elkaar gaan zitten. Een Engels, Frans, Nederlands stel en Belgische griet, en waren lekker aan het lachen. Die vietnamees moest Mitch hebben haha we hadden eten besteld en iedereen had eigenlijk, loopt ze naar Mitch zegt ze ja ik heb gezorgd dat jij als laatste krijgt mafkees haha lag ze helemaal in een deuk! Kwam ze met bier aan had ze bij een paar express het blikje geschud haha naa we lagen iedere keer helemaal dubbel. Later kwam die andere griet uit het water zetten, ze was ff op pad geweest om stenen te halen om onder de koelkast te leggen. Lag ze helemaal dubbel met die ander dus wij vroegen wat heb je gedaan?! Lag ze zo in een deuk dat ze bijna niet uit haar woorden kwam. Zegt ze Ik kom net uit de hel ik ben ook nog op mijn bek gegaan ik ben helemaal doorweekt! Wat een hel! Die ander lachte haar alleen maar uit. Even later komt die kleine met een lamp aan, elke kamer had zo’n lamp die opgaladen was. Ja, zegt ze tegen Mitch ik heb jullie lamp gepakt mag die als eerst leeg haha zat ze ons weer te fucken natuurlijk. Het was een gezellige avond bij 1 lamp haha en het was tot de volgende morgen gelukkig droog gebleven. :-)

• 17 Oktober 2017 - 00:54

Yvonne:

Wat een verhaaal joh, dat maakt het avontuur nog leuker.

Die arme Mitch haha