Kota kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Cindyenmitchel - WaarBenJij.nu Kota kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Cindyenmitchel - WaarBenJij.nu

Kota kinabalu

01 Maart 2014 | Maleisië, Kota Kinabalu

Toen we weg vaarde vanaf Mabul werden we door het personeel en wat gasten toegezongen en uitgezwaaid haha dat was wel heel leuk! Later kwamen we weer met een geharde reed aan in het haventje van Semporna. Heerlijke een uurtje op de houten klapperende bankies in die boot :-) hierna reden we verder in een lkkr busje richting het vliegveld Tawau. Ook een uurtje.. We vlogen binnen 50 min naar Kota Kinabalu, leuk vluchtje voor maar 25 euro! haha

Hier kwamen we aan in een mooi hotelletje met een heerlijke kamer! So dat hadden we wel verdiend! Wat een luxe :-)) ben nog nooit zo blij geweest met een schone douche en wc!! We leken wel piraten, wild haar en een lekkere vette huid haha ff heerlijk schrobben dus!

Op naar de restaurantjes! We kwamen op een mega markt terecht. Een en al eten! Allemaal bbq's met vis, kip enz..Het waren allemaal standjes met plastic stoeltjes en tafels lkkr basic haha maar we hebben t er op gewaagd! We hadden de afgelopen dagen inmiddels al aardig wat weerstand opgebouwd! We gingen voor de verse vis, een grote lobster en een ander vissie. De lobster en de vis hebben we zelf uitgekozen haha wel lache! Normaal niks voor mij! Maar het was erg lekker!

Op zoek naar een barretje en massage. In Thailand struikel je erover maar hier moesten we echt ff goed zoeken! Uiteindelijk gevonden :-) een lekker drankje en een welverdiende voetmassage! Heerlijk!

Dag 2

Heeeerlijk geslapen! En een heeeeerlijk ontbijt! Op Mabul hadden we namelijk elke ochtend mihoen en een gebakken eitje haha en ja op de een of andere manier kregen we dat nog weg ook! We wennen er al aan ;-)
Vandaag gingen we naar de eilanden die hier voor de kust liggen! Aan de kust hadden we een bootje gecharterd die ons wilde brengen en halen naar twee eilandjes! Pulau Manukan en Pulau Sapi Top! De eilandjes waren super mooi! Een mooi wit strand met mooi helder water, wat wil je nog meer? Nou op Manukan stonden er een soort onderwater scooters haha heel apart en dat moest rene natuurlijk ff proberen! Zie foto! Het zag er erg grappig uit! Er zijn hier bijna geen blanke toeristen maar wel veel chinezen, jappen en maleisen. Wel grappig om hun manieren te zien. Wij worden daarom soms net als aapies bekeken. We zijn al een aantal keer met ze op de foto geweest haha ze zijn gek op selfies!

'S avonds zijn we naar een shoppingmall geweest heel lux maar niet zo heel bijzonder..hier waren de prijzen hetzelfde als in Nederland.. Daarna hebben we heerlijk Thais gegeten :-)

• 08 Maart 2014 - 20:54

Kim:

Mitch...ik lees niks over ping pong show whats kebeurt hahaha