Mabul - Reisverslag uit Lahad Datu, Maleisië van Cindyenmitchel - WaarBenJij.nu Mabul - Reisverslag uit Lahad Datu, Maleisië van Cindyenmitchel - WaarBenJij.nu

26 Februari 2014 | Maleisië, Lahad Datu

Semporna/ Mabul

Zoals ik vertelde zaten we in de bus rich Semporna. We kwamen aan in een dorpje wat alles behalve toeristisch leek haha o jesus waar zijn we dan nou weer beland! Eerst maar eens een wc zoeken want we stonden op klappen. Nou dat werd natuurlijk zo'n vieze wc achter een houten deurtje met een gat in de grond mmmm haha mja nood breekt wetten.

We moesten ons melden bij het kantoor van jeff welke tegenover de supermarkt Giant zat. Eerst nog ff pinnen want dat kan niet op het eiland. Een andere backpacker wees ons de weg naar een pinautomaat. Ja! Gevonden! Alleen er stonden nog iets 30 wachtende voor ons! Haha jeetje wat is dit nou? Het was een soort payday haha lekker.. Nou ff wachten dus! Nadat we ook het kantoortje gevonden hadden werden we naar de boot gebracht. Een houten boot en we waren met z'n vijven. Op naar Mabul! Nou die massage hebben we onderweg gehad hoor, we kletterden zowat die boot uit haha. Onderweg zagen we al een soort dorpjes op het water, gewoon op palen.. Apart hoe kan je nou zo wonen? Toen we Mabul konden zien zagen we ook allemaal van die hutjes in het water. De zuidkant van het eiland staat helemaal vol gebouwd met steigers waar resortjes op gebouwd zijn of gewoon mensen wonen. Wel zonde.. En het is nou ook niet echt mooi gemaakt ofso. Het water om ons heen was mega helder. We zagen al hele grote zeesterren op de bodem liggen. Onze boot legde aan bij onze steiger, we werden vrienlijk ontvangen door Patricia asian Paai. Het einde van de steiger ziet er leuk uit, wat stoelen en houten banken. Ook hebben ze een soort hangmatten gemaakt. Nou dan zal ik jullie kamer even laten zien zei Patricia asia Paai haha oke dat was even een beetje schrikken. Het is een in elkaar getimmerd hokje met dunne houten plaatjes en er staan 2 gare bedden, een houten boxspring zonder spring! Met een kussen van papier marche haha en twee houten raampjes met een stukje stof dat als gordijn moet dienen. O mijn god waar zijn we dan nu weer beland! Jaa en dan ook nog een gezamelijke doche en wc.. We waren op vakantie toch? Nou het word vast weer een onvergetelijke ervaring we hebben er alweer helemaal om dubbel gelegen! Het eten is gelukkig wel goed en 's avonds spelen die gasten wat gitaar. Ze denken hier ook allemaal dat ze heel goed kunnen zingen (niet om aan te horen) haha maar t is zeker wel gezellig!

Het is zo'n mooi eilandje maar ze maken er hier zo'n zooitje van! En dan ligt hier een van de mooiste riffen van de wereld omheen.. Je zou denken dat het heel toeristisch is dus we gingen maar is ff een rondje lopen. Nou ze hebben hier welgeteld 1 bar.. Verder hebben we maar iets van drie echt dure resorts gevonden en de rest is net als ons lekker primitief. Die dure zijn gewoon 300 euro per nacht.. Op beiden hoeken van het eiland ligt gewoon een soort krottenwijk zo'n contrast niet te geloven maar daar ga ik later meer over vertellen!

Nu de eerste nacht door op ons krakende harde bedje ;-) je hoort alles.. Ook de katten komen 's avonds tot leven hahaha het dak is van golfplaten en die katten rennen keihard achter elkaar aan en dat geeft een herrie! Je denkt minstens dat de een de ander vermoord! Kaar was bang dat die kat door een gat dr kamer in zou vallen en haar vervolgens aan zou vallen en rene zag het al voor zich dat hij dan ook de deur nog voor die kat open moest gaan doen om hem naar buiten te laten haha weltrusten!

• 27 Februari 2014 - 21:58

Anneke Gerrits:

Jeetje wat een contrasten maar goed dat jullie zien dat het leven ook anders kan zijn dan alle luxe die wij gewend zijn, wat zullen jullie alles hierna weer gaan waarderen ik kan me voorstellen dat je denkt aan een bed met heerlijke knisperende witte lakentjes , zacht matras en dubbele beglazing om je heen hahahahaha.
    Goeie reis verder groetjes van Anneke ik ga zo mijn knisperende bedje.

• 28 Februari 2014 - 18:23

Monique :

Het lijkt wel een film, je doet wel indrukken op, lijkt me soms ook wel een beetje heftig om al die arme mensen ( kinderen )te zien. Het is natuurlijk aan de andere kant ook weer ontzettend mooi daar , dat vergeet je nooit meer.
    Wat raar he dat je daar dan ook kan pinnen, en dan nog zo druk ook.
    Ik denk dat de mensen daar weinig stres hebben, behalve bij het pinautomaat dan haha.

Heel veel plezier verder met jullie avontuur!!!
    XXX paps en mams ;-)

• 02 Maart 2014 - 11:17

Jeannet En Jim:

Woowww dat was dan wel ff schrikken zeker. Behoorlijk back to basic!
    Wel bizar dat die mensen t dan gewoon zo smerig maken, heel zonde. Je krijgt daar zeker
    Wel heftige indrukken met die arme kindertjes daar. Daar is geen hart koud genoeg voor.

Echt wel cool van die katten, haha! Heb je toch nog katten om jullie heen!
    Op naar meer luxe, ik lees nog ff verder!!

Xx jeannet en jim

• 08 Maart 2014 - 20:46

Kim:

Hahaha fijn he die harde bedden pfff en dqn ook last van de katten....was geen lekkere nachtrust dan :(
    Maar ja als de rest maar bevalt...wel erg om die armoede te zien....steekt toch wel beetje en wij zeuren als er een kras op.iets zit xx