Sepilok - Reisverslag uit Sandakan, Maleisië van Cindyenmitchel - WaarBenJij.nu Sepilok - Reisverslag uit Sandakan, Maleisië van Cindyenmitchel - WaarBenJij.nu

Sepilok

21 Februari 2014 | Maleisië, Sandakan

Vandaag gaan we dan echt eindelijk de orang utan zien! Vanaf ons resort is het 10 min lopen. Om 10 uur zouden ze de apen op een soort platform eten gaan geven. Op tijd stonden we al in de starthouding klaar. Zullen ze hier nou ook echt in het wild leven of worden ze hier gehouden? Ja ze leven hier gewoon vrij maar om de gezondheidsreden van de aap is ie hier gebracht om weer aan te sterken. Als ze uiteindelijk weer zelf voor hun eten kunnen zorgen en het goed met ze gaat kunnen ze weer helemaal terug het wild in. Hier maken een aantal apen er dus nog gebruik van om twee keer per dag te komen eten. Uiteindelijk klom er een man met een ding met eten het platform op. Hij leek zelf wel een orang utan! Miss mocht hij dit daarom wel doen. Na een paar minuten wachten zagen we wat in de bomen bewegen en kwam er een aap via een touw op z'n gemakkie naar beneden slingeren. Rustig zat hij ff lekker wat te eten waarna de volgende ook aan kwam slingeren. Achh zo lief! Echt gaaf! Ze zijn echt heel rustig en lijken zich echt niet druk te maken.. Er kwam er ook nog een met een baby! Zo schattig! Moet je echt zien! Ze hebben echt lang haar haha en die baby had een hele kuif. Na iets van een uurtje was alles weer weg.

Toen we het pad af terug liepen zat er ineens een orang utan op het hek langs het looppad. Iedereen foto's maken en het personeel zei maar doorlopen doorlopen. Iedereen bleef maar hangen en hij zei dat die aap anders agressief ging worden. Dat zag ik niet zitten haha maarja wij moesten na al die mensen ook nog lans dat beest! Ik vond dat die aap ook wel boos ging kijken en ben er maar heel snel langs gelopen. Mitch, de held liep voor kaar en had natuurlijk geen haast en nam uitgebreid de tijd om hem is ff goed op zijn go pro te zetten haha. Kaar kreeg t hier ff helemaal spaans benauwd van maar uiteindelijk was het helemaal goed gegaan!

Hierna zijn we nog op zoek naar een beren gegaan die daar ook zouden zitten. We hadden er een heel hoog in een boom zien zitten. Hij lag heerlijk te slapen. Mooi beest!

So het was weer super warm lekker klam! We waren net vaatdoekjes! Tijd om te eten het mocht ff duren. Iedereen kreeg z'n eten apart er was denk ik maar 1 pan.. Dus dat was wel ff echt gezellig eten! Haha maar het had gesmaakt. Op naar de discoverytour, dit is een groot park met hele hoge bruggen met een mooi uitzicht door de jungle. Was leuk maar verder weinig leven gezien.. De touwenbrug over het water zullen we niet vergeten! Toen mitch bijna in het midden was zijn wij ff als wilde apen op die brug gaan springen. De malariapil verschijnselen spelen toch op haha helemaal wous word je ervan! Mitch moest zich aan alle kanten vast houden om niet te vallen en het was hem gelukt haha wij lagen helemaal dubbel! Toen wij nog, nou Rene en ik liepen door en Kaar dacht verstandig nog ff te wachten. Toen wij in het midden stonden waren we weer aan het springen geslagen. Nou kaar die kwam aan het begin van de brug letterlijk los van de grond! We hadden het niet meer haha we waren er moe van en zijn weer lekker naar het resort gelopen. Dat was nog een aardig stukkie dus we waren weer goed getraind voor de komende dagen!

We moesten nog uitzoeken waar we nou vanaf de 25e heen zouden gaan.. Maar na wat speurwerk zijn we eruit gekomen. Het is het te gekke Mabul geworden. Dit moet een paradijs op aarde zijn! T zijn eenvoudige hutjes op het water en de eigenaar schijnt je 's avonds te vermaken met zijn gitaar en een rummetje erbij! Klinkt goed!

Straks worden we opgehaald door Jason van de last frontier en gaat de jungletour beginnen! Spannendd! Waarschijnlijk geen internet jullie gaan van ons horen!

• 23 Februari 2014 - 11:11

Monique-groenewegen:

Wat gaaf zeg! Je zou ze toch zo effe lekker willen knuffelen die orang Utans.
    Wat een mooi verhaal leuk om te lezen, jullie moeten niet zo gevaarlijk doen hoor op zo,n brug gatsie ik moet er niet aan denken.
    Wat een schitterende natuur he, er zijn toch wel hele mooie plekken op de wereld, ik had de foto,s op de mail gezien.
    Ik ben wel heel benieuwd naar jullie jungletour.
    Jullie zijn in een week tijd op veel verschillende plaatsen geweest schitterend hoor!
    Genieten jullie er maar lekker van, wij genieten wel mee met jullie verhalen.
    XXX pa en ma.

• 23 Februari 2014 - 20:05

Kees Kerkvliet:

Als ik dat zo leest lijkt het wel of jullie ook apen zijn
    Zo als jullie dansen op de brug.

Groetjes. Mamma en pappa.

• 23 Februari 2014 - 21:11

Mandy Johan En Lieke:

Hoi luitjes, leuk om te lezen, wat voor spannende avonturen jullie meemaken. Lijkt me ook gaaf om die apen en babyaapjes in het echt te zien. Fijne vakantie en geniet ervan! Veel liefs dikke kus Mandy Johan en onze kleine chimpansee (grapje)

• 23 Februari 2014 - 22:08

Ingrid Bot:

Heyyy vakantieluitjes
    Spannend hoor wat jullie beleven! We zijn nu al benieuwd naar de gopro film!
    Geniet nog maar lekkur!

Knuffels Roon en Ing

• 02 Maart 2014 - 10:54

Jeannet En Jim:

Hey!! Achh echt n lief uiterljjk hebben die aapies, super mooi ook!!
    Zouden jullie ze willen ruilen voor de katten?? :p

K zou t ook wel super eng vinden op zo'n loopbrug!! Stelletje daredevils!! Haha
    Zooo dus jullie spacen m wel van die malaria troep??!!

Ik ga gauw verder jullie spannende reisverslagen lezen!

Xx jim en jeannet